Wczoraj, około godziny 19 otwarta została obwodnica Żyrardowa. Inwestycja po ponad 3 latach został zakończona i wyprowadzi ruch tranzytowy z centrum Żyrardowa i miejmy nadzieję, że zgodnie z obietnicami władz Grodziska wpłynie na zmniejszenie ruchu ciężarowego na ul. Granicznej i Żytniej.

Droga krajowa nr 50, której częścią jest obwodnica Żyrardowa, zwana jest obwodnicą tranzytowa Warszawy. Inwestycja miała zostać zakończona w ciągu 18 miesięcy, jednak jej budowa trwała prawie 2 razy dłużej. Trasa obwodnicy Żyrardowa przebiega po południowo - zachodniej stronie Żyrardowa i pozwala na ominięcie także miejscowości Wiskitki i Korytów.

Droga została zaprojektowana do parametrów klasy GP o szerokości pasa ruchu 2 x 3,5m z utwardzonymi poboczami 2 x 2,0m i poboczami ziemnymi 0,75m (z barierą 1,25m). Przebieg osi drogi wojewódzkiej Nr 719 pozostanie bez zmian, skrzyżowanie obu dróg będzie dwupoziomowe, a obwodnica będzie przebiegać górą w ciągu wiaduktu WD-4.

W ciągu drogi zaprojektowano węzeł drogowy "Żyrardów" dla połączenia obwodnicy z drogą wojewódzką Nr 719 z czterema łącznicami:
Łącznica Nr 1 - Relacja "Sochaczew - Żyrardów, Skierniewice"
Łącznica Nr 2 - Relacja "Żyrardów, Skierniewice - Mińsk Mazowiecki"
Łącznica Nr 3 - Relacja "Żyrardów, Skierniewice - Sochaczew"
Łącznica Nr 4 - Relacja "Mińsk Mazowiecki - Żyrardów, Skierniewice"

Skrzyżowania obwodnicy z drogami powiatowymi zaprojektowano jako jednopoziomowe skrzyżowania oraz dwupoziomowe przejazdy drogowe.

Polub nas na Facebook


To może Cię zainteresować: