fot. Michał Inkielman

Pierwszy Dwójkowy Kalejdoskop Talentów odbył się w piątek, 23 maja. Pierwszy, bo ma być kontynuacja tego świetnego pomysłu i to jeszcze w okresie obchodów 100-Lecia Miasta Milanówka. W trakcie tej bardzo udanej imprezy, której pomysłodawczynią była pani Dorota Bełza – pedagog w Szkole Podstawowej Nr 2, zobaczyliśmy ponad 40 różnego rodzaju prezentacji, w trakcie których mogliśmy podziwiać talenty uczniów milanowskich szkół podstawowych.

Dzięki zaproponowanej formule Dwójkowego Kalejdoskopu Talentów, wzięło w nim udział wielu uczniów. Nie było wstępnych eliminacji, nikt nikogo nie oceniał, nie było rywalizacji bo nie było nagród. Wszyscy dostali dyplomy potwierdzające uczestnictwo w Kalejdoskopie, a drobne upominki, które uczestnicy dostali po zakończeniu występów, były przez nich wylosowane.

Licznie zebranych rodziców i uczniów oraz przedstawicieli Rady Miasta, powitała dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 2 pani Marianna Frej. Podziękowała wszystkim za przybycie, a szczególne podziękowania skierowała do nauczycieli i uczniów, którzy zaangażowali się w organizację Kalejdoskopu. Kalejdoskop prowadziła jedna z nauczycielek – pani Beata Woźniak,  czuwając nad jego sprawnym przebiegiem.

Dzięki Kalejdoskopowi mogliśmy zobaczyć jak wielu utalentowanych uczniów uczęszcza do  milanowskich szkół podstawowych, jak szerokie są ich zainteresowania. Uczestnicy zaprezentowali:

  • śpiew : solo, w duecie, zespołowy, z towarzyszeniem  instrumentów: ukulele, pianino,
  • grę na różnych instrumentach: pianino, klarnet, gitara, ukulele, skrzypce, wiolonczela, flet poprzeczny, bęben afrykański, przy czym były również duety: gitara i perkusja (grał na niej wujek gitarzysty) oraz skrzypce i pianino,
  • taniec:  balet, towarzyski, nowoczesny, hip-hop,
  • recytacje: wierszy własnego autorstwa i innych autorów,
  • pokaz karate, akrobacji.

Wystawiono 2 sztuki teatralne, przy czym jedna wywoływała salwy śmiechu zgromadzonych widzów. Usłyszeliśmy także fragment książki przeczytany przez jej autorkę, która również książkę zilustrowała. Mogliśmy  podziwiać talenty malarskie uczniów i precyzję wykonywania różnych form w technice origami. Niektórzy z wykonawców zaprezentowali kilka talentów.

Kiedy przed prezentacjami powiedziano mi jaka będzie ich ilość, sądziłam, że będzie mi trudno zobaczyć wszystkie. Kiedy pokazy po ponad 3 godzinach skończyły się, miałam ochotę zobaczyć więcej.

Na zakończenie przypominam tekst zaproszenia do udziału w Kalejdoskopie. Myślę, że to on zachęcił uczniów do zaprezentowania swoich talentów:

Lubisz rysowanie? Twój dar to śpiewanie? Świetnie konstruujesz albo szydełkujesz? Piszesz wiersze do szuflady? Tworzysz cuda z czekolady? To dobrą wieść mamy – na Ciebie milanowski uczniu czekamy.

A my czekamy na kolejny Kalejdoskop.

Polub nas na Facebook
Zobacz galerię: Dwójkowy Kalejdoskop Talentów