Reklama powinna być wizytówką i zachętą do skorzystania z oferty firmy. Niestety wiele dawno zamontowanych i zostawionych tak bannerów dawno przestało spełniać swoje role. Problem ten jest widoczny w wielu miejscach Grodziska, dlatego  patrole straży miejskiej zwracają szczególną uwagę na ład i porządek przestrzeni publicznej i sprawdzają, czy reklamy umieszczone zostały w sposób legalny oraz czy zepsute i szpecące reklamy zostają poprawione lub je usunięto.

Właściciele lub użytkownicy posesji którzy zamierzają zainstalować urządzenia reklamowe lub umieścić banery powinni wiedzieć, że:

  • urządzenia reklamowe powinny zostać zgłoszone do Starosty Grodziskiego na podstawie przepisów Prawa budowlanego,
  • jeżeli umieszcza się reklamy w pasie drogowym to powinny być umieszczone zgodnie z przepisami ustawy o drogach publicznych, oraz powinni posiadać zezwolenie Zarządcy drogi,
  • powinni zapoznać się z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego bo najprawdopodobniej wprowadza on zakaz umieszczania takich reklam.

Ponadto każda umowa najmu/dzierżawy terenu pod reklamę winna być zgłoszona do Urzędu Skarbowego w Grodzisku Mazowieckim.

Straż Miejska w Grodzisku Mazowieckim w przypadku legalnie umieszczonych reklam, ale uszkodzonych, zerwanych lub szpecących powiadamia właścicieli by usunęli lub naprawili swoją własność. Wszystkim nam powinno zależeć na estetyce Naszego miasta i gminy. Zapomniane reklamy wyblakłe od promieni słonecznych, zerwane poprzez wiatr, podniszczone z nieczytelnym przekazem lub umieszczone bez ładu w nadmiarze zamiast służenia przekazywaniem treści reklamowej są tak naprawdę antyreklamą firmy lub świadczonych usług.

 

Polub nas na Facebook
Zobacz galerię: Straż miejska walczy z nielegalnymi i zniszczonymi reklamami