Nowa, wygodna forma płatności pozwala na zakup biletu w pociągu przy użyciu karty płatniczej. Z myślą o wygodzie podróżnych Koleje Mazowieckie uruchomiły także sprzedaż biletów przez internet.

System IKM, czyli aplikacja web do zakupu biletu KM dostępna jest pod adresem bilety.mazowieckie.com.pl. Cała operacja jest prosta; aby dokonać zakupu biletu, Użytkownik Systemu IKM w pierwszej kolejności powinien podać/wybrać nazwę stacji, z której chce rozpocząć podróż,
oraz wpisać/wskazać stację docelową, a następnie wybrać przycisk „Szukaj”. Po wprowadzeniu tych parametrów podróży otrzyma informację o najbliższym dostępnym połączeniu oraz o kilku następnych.
Co istotne - zwłaszcza dla osób, które nie znają dostępnych w taryfie KM ofert - po wskazaniu najbardziej odpowiadającego połączenia Użytkownik otrzyma dane dotyczące ofert, na podstawie których będzie mógł wybrać najkorzystniejszy cenowo przejazd.

Podstawowe zalety systemu sprzedaży internetowej Kolei Mazowieckich to, oprócz możliwości nabycia najkorzystniejszych cenowo biletów, także szybkość wyszukiwania połączeń, które dla danej relacji uwzględniają możliwość przesiadki, przejścia pomiędzy stacjami oraz komunikację zastępczą uruchamianą przez spółkę KM. Dodatkowo System IKM umożliwia dokonanie zwrotu lub wymiany biletu, a bezpośrednio
na stronie głównej możliwość dokonania szybkiego wyboru ofert specjalnych, jak np.: bilet lotniskowy
lub na przejazd pociągiem „Dragon”
- mówi o nowym kanale sprzedaży Dariusz Grajda, członek zarządu, dyrektor handlowy Kolei Mazowieckich.

W pierwszym etapie uruchomienia za pośrednictwem strony internetowej można nabywać bilety
wg taryfy normalnej, ulgowej oraz ofert specjalnych, w tym bilety: jednorazowe, strefowe czasowe, dobowe,
3–dniowe. Bilety internetowe można kupić po zalogowaniu do swojego konta (konto można utworzyć
przed rozpoczęciem zakupu bądź w trakcie zakupu) lub bez rejestracji w standardowych okresach przedsprzedaży. Płatności za bilety są realizowane za pośrednictwem Dotpay S.A. z wykorzystaniem szybkich przelewów online lub kart płatniczych organizacji takich jak Visa i MasterCard. Bilety są udostępniane podróżnym przez stronę internetową w formie pliku pdf do samodzielnego wydruku lub okazania na ekranie urządzenia mobilnego.

Płatności bezgotówkowe - zakończył się proces integracji użytkowanych przez kierowników pociągów terminali mobilnych PIDION BIP 1500 NL z aplikacją płatniczą dostarczoną przez MCX System, obsługującą płatności we współpracy z certyfikowaną organizacją płatniczą - Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService Sp. z o.o. Użytkowane kasy mobilne pozwalają teraz na przeprowadzanie transakcji autoryzowanych, czyli takich z użyciem kodu PIN, oraz tych niewymagających autoryzacji, które zyskują w ostatnim czasie
na popularności ze względu na szybkość i dostępność tej usługi. Uruchomienie płatności zbliżeniowych
w Pidionie stanowi pierwsze rozwiązanie tego typu w Europie Środkowej. Pasażer jadący pociągiem Kolei Mazowieckich może teraz zakupić bilet na pokładzie pociągu u obsługi i zapłacić kartą płatniczą. Wdrożone rozwiązanie znacznie skraca czas odprawy nie tylko ze względu na ograniczenie obrotu gotówką, ale przede wszystkim z uwagi na krótki czas wykonania operacji, szczególnie wówczas, gdy odbywa się ona bezstykowo, czyli poprzez zbliżenie karty do modułu płatniczego terminala mobilnego.

O zaletach nowego systemu płatności opowiada Grzegorz Wojtenko, Prezes MCX Systems.

Wdrożenie płatności kartą na Pidionie wychodzi naprzeciw oczekiwaniom zarówno podróżujących, jak i samych Kolei Mazowieckich. Stosowane obecnie w Kolejach Mazowieckich Pidiony umożliwiały co prawda dokonywanie kontroli oraz drukowanie biletów, ciągle jednak brakowało wyjątkowo ważnej funkcji płatności kartami płatniczymi. Cieszymy się, że Koleje Mazowieckie zaufały naszemu doświadczeniu, wybierając sprawdzone
i niezawodne rozwiązanie MCX Systems oraz M2T, dzięki którym stała się możliwa sprzedaż biletów
oraz uiszczanie płatności bezpośrednio u obsługi pociągu
- powiedział prezes Grzegorz Wojtenko.

Polub nas na Facebook