Znamy już oferentów, którzy zainteresowani są wykonaniem modernizacji, kluczowej dla mieszkańców naszej okolicy dojeżdżających do pracy pociągiem, linii 447. Zainteresowanych jest dziewięć firm. Cały czas ważą się losy przebiegu remontu, ale gdyby zależało to od większości gmin, linia zostałaby całkowicie zamknięta w celu skrócenia utrudnień.

O zapowiadanym od dawna remoncie pisaliśmy już wielokrotnie. Niestety, do czasu rozstrzygnięcia przetargu, kolejarze nie chcą podać szczegółów co do przebiegu tej kluczowej inwestycji. Obecnie jesteśmy jednak krok bliżej do zakończenia postępowania przetargowego, gdyż w ostatnich dniach otwarte zostały zgłoszenia potencjalnych wykonawców. O udzielenie zamówienia ubiega się 9 podmiotów: Swietlesky Rail wspólnie z Trakc Tec, Leonard Weiss, Intop i Infrakol; Torpol w konsorcjum z Porr; chińskie China National Technical Import&Export razem z China Railway 15 Bereau i Beijing National Railway Research&Design Institute of Signal & Communication; konsorcjum Budimeksu i Ferrovial Agroman, hiszpańskie Vias y Construcciones, Tesca Empresa i Elecrten; Intercor i PRM Mosty Łódz; Trakcja PRKiI, Comsa, Strabag i ZUE; hiszpańska Aldesa, Poltores, Rubau i Rover Alcista oraz włoska Impresa Pizzarotti razem z francuskim TSO SAS.

Cały czas rozważany jest zakres zamknięcia trasy kolejowej. Kolejarze biorą pod uwagę dwie opcje: częściowego zamknięcia trasy i ograniczenia ruchu przez dłuższy czas lub krótszego w czasie całkowitego zamknięcia linii na odcinku od Grodziska Mazowieckiego do Warszawy Włochy. Wiele gmin zorganizowało konsultacje czy sądy dotyczące zamknięcia linii kolejowej. W większości mieszkańcy i władze są za całkowitym zamknięciem linii podmiejskiej, na krótszy czas.

Oprac. na podst. rynek-kolejowy.pl

Polub nas na Facebook