Mamy Kartę Mazowiecką

25 maja odbył się briefing prasowy, podczas którego zaprezentowano Kartę Mazowiecką. Karta to nowoczesny nośnik, na którym podróżny może zakodować nie tylko bilet Kolei Mazowieckich, ale także bilet ZTM. Właśnie rozpoczęło się wydawanie pierwszych egzemplarzy w ramach pilotażowego etapu projektu. W spotkaniu z dziennikarzami uczestniczył Dariusz Grajda, członek zarządu Kolei Mazowieckich, Anat Arazi, Prezes Zarządu ASEC S.A. oraz Michał Strzyczkowski, General Manager Retail PL/UA w Wincor Nixdorf Sp. z o.o.

„Karta Mazowiecka” to nowoczesny rodzaj nośnika służący do zapisywania biletów Kolei Mazowieckich w formie elektronicznej na karcie bezstykowej. Pilotażowy etap projektu zakłada wydanie pierwszych 5 tysięcy sztuk. W tym etapie będą zbierane wszystkie uwagi osób korzystających z tego elektronicznego biletu, które posłużą do dodatkowego usprawnienia działania Karty Mazowieckiej.

- Karta Mazowiecka jest to karta mikroprocesorowa dzięki czemu możemy na niej zapisać wiele informacji: bilety Kolei Mazowieckich oraz bilety ZTM Warszawa, a także zaproponować np. program lojalnościowy. Jest to projekt, który był poprzedzony intensywnymi pracami, dlatego mam nadzieję, że ten nowoczesny nośnik będzie dobrze służył naszym podróżnym. Jak tylko wydamy pierwsze 5 tysięcy sztuk i wszystko będzie działało poprawnie, rozpoczniemy kolejny etap. – powiedział Dariusz Grajda, członek zarządu, dyrektor handlowy KM.

Na Karcie Mazowieckiej można zapisać bilety wydane zgodnie z Taryfą przewozową „Kolei Mazowieckich – KM” (TP-KM) wg taryfy normalnej, ulgowej oraz ofert specjalnych, w tym: sieciowe imienne KM (dobowe, 3-dniowe, miesięczne, kwartalne, roczne), odcinkowe imienne KM (tygodniowe, dwutygodniowe, miesięczne, kwartalne), strefowe imienne KM (czasowe, miesięczne, kwartalne), abonamentowe KM, jednorazowe KM oraz bilety ZTM (30- i 90-dniowe oraz bilet seniora), zgodnie z obowiązującymi przepisami określonymi w Taryfie przewozowej m.st. Warszawy.

Bilet na Karcie Mazowieckiej można zakodować w kasach biletowych wyposażonych w czytniki kodujące lub w biletomacie – należy umieścić kartę w kieszeni przeznaczonej do obsługi kart,
a następnie na ekranie wybrać Kartę Mazowiecką oraz właściwą ofertę.

Bilet zakodowany na Karcie Mazowieckiej nie wymaga dodatkowej aktywacji, ważny jest od daty wskazanej podczas zakupu.

- Chciałabym podziękować Kolejom Mazowieckim za możliwość uczestniczenia w zbudowaniu jednego z najnowocześniejszych w Polsce elektronicznych systemów biletowych, za pomocą którego na jednym nośniku można doładować bilety różnych przewoźników: zarówno kolejowych, jak i transportu miejskiego. Koleje Mazowieckie, lider innowacyjnych rozwiązań, jako pierwsze w Polsce przełamały stereotyp kolejowego biletu papierowego i zaproponowały pasażerom nowoczesne i przyjazne rozwiązanie oparte o inteligentną, bezpieczną kartę mikroprocesorową. Kartę można doładować w 120 automatach sieci ASEC. Dzięki temu, że Koleje Mazowieckie wybierają najnowocześniejsze rozwiązania i dbają o jak najwyższą jakość usług, system który został stworzony we współpracy z ASEC zapewnia pasażerom pełną wygodę – powiedziała Anat Arazi, Prezes Zarządu ASEC S.A.

 

Wniosek o wydanie Karty Mazowieckiej można złożyć: w Punkcie Obsługi Klienta KM, elektronicznie poprzez stronę: www.karta.mazowieckie.com.pl, korespondencyjnie wysyłając na adres pocztowy spółki, a także w kasie biletowej. Do wniosku należy załączy aktualne zdjęcie. Wniosek może być złożony w kasie osobiście lub przez pełnomocnika na podstawie pisemnego upoważnienia (wzór upoważnienia stanowi załącznik do „Ogólnych warunków wydawania i użytkowania Karty Mazowieckiej w okresie pilotażowym”).

Kartę można odebrać osobiście lub przez pełnomocnika na podstawie pisemnego upoważnienia w Punkcie Obsługi Klienta wskazanym we wniosku o wydanie Karty Mazowieckiej. Wydanie pierwszej karty jest bezpłatne.

- Wdrożenie biletu elektronicznego Karta Mazowiecka przyczyni się niewątpliwie do usprawnienia procesu obsługi pasażerów. Jednocześnie uważam, że udostępnienie nowoczesnego nośnika stwarza w przyszłości nowe możliwości w zakresie oferowania dodatkowych usług pasażerom korzystającym z Karty Mazowieckiej. Cieszę się, że efekty współpracy partnerów zaangażowanych w realizację tego projektu już niebawem zafunkcjonują w praktyce – powiedział Michał Strzyczkowski, General Manager Retail PL/UA w Wincor Nixdorf Sp. z o.o.

Na Mazowszu funkcjonuje 12 Punktów Obsługi Klienta, poprzez które odbywa się obsługa Karty: na Dworcu Warszawa Wschodnia, Warszawa Wileńska, Warszawa Gdańska, Warszawa Śródmieście, w Otwocku, w Radomiu, w Żyrardowie, w Grodzisku Mazowieckim, w Sochaczewie, w Ciechanowie oraz w Siedlcach. Dla wygody podróżnych została uruchomiona specjalna strona internetowa www.karta.mazowieckie.com.pl. Można na niej założyć konto użytkownika, złożyć wniosek o wydanie Karty, czy znaleźć potrzebne informacje oraz Regulamin użytkowania Karty. Działa także adres mailowy karta@mazowieckie.com.pl, pod który podróżni mogą przysyłać pytania i uwagi związane z korzystaniem z Karty Mazowieckiej.

Polub nas na Facebook
Zobacz galerię: Mamy Kartę Mazowiecką