Ile kosztuje otworzenie sklepu internetowego?

E-commerce to dzisiaj jeden z najlepszych sposobów na prowadzenie biznesu w sieci, co już nie dziwi nikogo. Przede wszystkim dlatego, że pozwala docierać do wielu potencjalnych klientów. Tymczasem nie tylko wzrost popularności zakupów online, ale również rozwój technologii sprawia, że coraz więcej przedsiębiorców zastanawia się nad otworzeniem sklepu internetowego. Jednak wielu z nich nie wie, ile takie przedsięwzięcie może kosztować. W tym artykule postaramy się przybliżyć koszty związane z postawieniem e-sklepu. Zapraszamy do lektury!

Otworzenie sklepu internetowego – ile kosztuje?

Chcesz zacząć sprzedawać online? E-commerce to świetny pomysł zarówno jeśli masz już sklep stacjonarny, jak i wtedy, gdy zamierzasz prowadzić biznes wyłącznie w sieci. Handel internetowy pozwala działać wielokanałowo i umożliwia dotarcie do klientów, którzy coraz chętniej wybierają zakupy online.

Wiele korzyści przyciąga, ale obawiasz się tego, ile kosztuje otworzenie e-sklepu? Cena uzależniona jest od wielu czynników, takich jak zakres funkcjonalności, projekt graficzny czy marketing. Do podstawowych wydatków zaliczamy choćby rejestrację domeny, zakup hostingu, wybór platformy e-commerce i wdrożenie koniecznych funkcjonalności. Właśnie dlatego warto rozważyć każdy z tych elementów i określić, jakie są związane z nimi koszty. Możesz też zamówić darmową konsultację na https://wenet.pl/oferta/sklepy-internetowe i uzyskać indywidualną wycenę.

Od czego zależy koszt sklepu internetowego?

Cena za domenę internetową

Jednym z pierwszych kroków przy tworzeniu sklepu internetowego będzie rejestracja oraz późniejsze utrzymanie domeny. Jak może wiesz, jest to unikalny adres internetowy, dzięki któremu klienci mogą szybko odszukać Twoją witrynę oraz ofertę w sieci. Stanie się tak jednak tylko, gdy postawisz na krótką i łatwą do zapamiętania nazwę główną oraz odpowiednie rozszerzenie.

W przypadku domeny nie warto kierować się tylko ceną – jest to bowiem element tak istotny, jak szyld w sklepie stacjonarnym. Dokonując wyboru,  pamiętaj, że czas rejestracji, popularność nazwy głównej, historia adresu czy rodzaj rozszerzenia będą mieć wpływ na koszty abonamentu. 

Ile kosztuje hosting WWW?

Musisz wiedzieć, że koszt otworzenia sklepu internetowego to także wynajęcie serwera, który będzie dostosowany do potrzeb witryny oraz zapewni jej bezpieczeństwo. Przed podjęciem ostatecznej decyzji warto dokładnie przeanalizować oferty różnych dostawców usługi hostingowej i wybrać tą, która najlepiej wypada pod kątem zapewnianej powierzchni i ostatecznej ceny. Weź też pod uwagę wszelkie ograniczenia, limity oraz oferowaną ochronę i wsparcie techniczne.

Ile zapłacisz za platformę e-commerce?

Następna decyzja, która jest niezbędna przy zakładaniu sklepu internetowego, dotyczy wyboru właściwego systemu e-commerce. To narzędzie, które pozwoli na obsługę płatności, zamówień, przesyłek i wiele innych czynności związanych ze sprzedażą online. Na rynku istnieją różne dostępne platformy, różniące się ceną, przeznaczeniem i funkcjonalnościami.

Martwisz się, że inwestycja w e-commerce to dla Ciebie zbyt duży wydatek? Pomyśl o darmowej opcji (nie oznacza to, że nie poniesiesz żadnych opłat) opartej na otwartym kodzie źródłowym, takiej jak Open-Source. Weź jednak pod uwagę, że będzie to wymagać od Ciebie większej wiedzy technicznej niż w przypadku platformy SaaS, która stanowi gotowe rozwiązanie. Tutaj wadą jest przede wszystkim fakt, że nie otrzymasz utworzonego w ten sposób e-sklepu na własność.

Istnieją również oprogramowania oparte na licencji oraz dedykowane, które są zdecydowanie bardziej kosztowne, ale zapewniają przy tym większą elastyczność i indywidualne dostosowanie witryny do potrzeb biznesu.

Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że na cenę otworzenia sklepu online wpływa wiele czynników, ale to właśnie wybór platformy e-commerce decyduje o tym, jak szybko i za ile wystartujesz na rynku sprzedaży internetowej.

Opłaty związane z prowadzeniem działalności

Nie da się otworzyć sklepu internetowego bez domeny, hostingu i platformy e-commerce. Niemożliwe jest również funkcjonowanie firmy i uniknięcie kosztów związanych z jej prowadzeniem. Będą to przede wszystkim wydatki związane z założeniem własnej działalności gospodarczej. ZUS, składka zdrowotna i podatek dochodowy to główne opłaty obok opłacenia obsługi księgowej.

Projekt graficzny e-sklepu – ile kosztuje?

Kolejne koszty związane są z projektem graficznym sklepu internetowego. W tym przypadku możesz zdecydować się na gotowe szablony, które, choć są tańsze, to nie oddają charakteru Twojego biznesu. Bardziej kosztowną opcją z pewnością okaże się projektowanie na zamówienie. W efekcie otrzymasz jednak unikalny wygląd witryny.

Bez względu na to, jaką opcję wybierzesz, pamiętaj o responsywnym designie, czyli dostosowanym do różnych urządzeń. To niezwykle ważny aspekt dla sukcesu Twojej platformy sprzedażowej.  

Koszt wdrożenia niezbędnych funkcjonalności

Myślisz nie tylko o otworzeniu, ale również rozwinięciu sklepu online? Poza fundamentami musisz więc zadbać o kilka funkcjonalności, bez których nie wyróżnisz się na tle niezwykle wymagającej konkurencji. Na ostateczny wydatek wpłynie w tym przypadku to, które moduły i dodatki wdrożysz.

Przy ustalaniu budżetu pamiętaj o kosztach związanych z przygotowaniem zawartości i zdjęć, utworzeniem bloga oraz integracją z systemami płatności, kurierami, systemami ERP i magazynowo-księgowymi. Trudno wyobrazić sobie także prawidłowo działający e-sklep bez certyfikatu SSL, polityki prywatności czy koniecznych regulaminów – które wiążą się z dodatkowymi kosztami.  

Koszt otworzenia sklepu internetowego – podsumowanie

Nie da się ukryć, że wiele czynników wpływa na ostateczny koszt utworzenia sklepu online. Prowadzenie handlu w sieci jest jednak opłacalne. Możliwość sprzedaży swoich produktów lub usług przez Internet otworzy przed Tobą drzwi do nowych rynków i zwiększenia dochodu. Nie zapominaj przy tym o kosztach marketingowych, które wiążą się z prowadzeniem e-biznesu oraz magazynowych związanych z wybranym modelem logistycznym.

Jeśli chcesz, aby koszty były jak najniższe, to skorzystaj z pomocy specjalistów, którzy zaprojektują dla Ciebie e-sklep oraz pomogą w dostosowaniu rozwiązań sprzedażowych koniecznych dla rozwoju Twojej działalności w sieci. Weź też pod uwagę, że opłaca się budować witrynę stopniowo, zaczynając od prostych funkcjonalności i rozwijając go w miarę możliwości.

Nie daj się zaskoczyć żadnym ukrytym kosztom i wybierz WeNet, a otrzymasz wszystko, czego potrzebujesz, aby sprzedawać w sieci. Specjaliści przygotują dla Ciebie indywidualny projekt, który będzie zgodny ze specyfiką branży, obecnymi trendami i wymaganiami rynku. Dzięki temu z dumą zaprezentujesz swoją ofertę w sklepie PrestaShop. Zapytaj o ofertę podczas darmowej konsultacji i przekonaj się, co doradcy internetowi mogą zrobić dla Ciebie.

materiał zewnętrzny

Polub nas na Facebook