Wczoraj Centralny Port Komunikacyjny otworzył oferty w przetargu na studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe dla węzła kolejowego, w którym zbiegać się będą nowe linie kolejowe – linia KDP między Warszawą a Łodzią oraz przedłużenie CMK z południa na północ – wraz ze wszystkimi łącznicami. O zamówienie ubiegają się trzy podmioty. Jedna oferta zmieściła się w budżecie.

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji wraz ze wskazaniem rekomendowanego przebiegu linii kolejowych objętych projektem w zakresie koniecznym do prowadzenia działań w kolejnych etapach procesu inwestycyjnego. Wykonawca ma przygotować również mapy do celów projektowych oraz studium geologicznego na potrzeby opracowania koncepcji programowo-przestrzennej dla wariantu inwestorskiego.

Projekt obejmuje szereg odcinków linii kolejowych, przeznaczonych do prowadzenia pasażerskiego ruchu dalekobieżnego i ekspresowego regionalnego. W skład projektu wchodzą odcinek linii kolejowej nr 85 w obszarze pomiędzy rejonem Tłustego a rejonem Wiskitek, odcinek linii kolejowej nr 5 pomiędzy stacją Korytów (linia nr 4) a punktem przecięcia z linią nr 3 w rejonie Sochaczewa i Teresina-Niepokalanowa (wraz z zestawem łącznic pomiędzy liniami nr 3 i 5), a także łącznice pomiędzy linią nr 5 a linią nr 1 w rejonie punktu ich przecięcia oraz łącznice pomiędzy liniami nr 5 i 85.

Do tego dochodzą odcinki linii kolejowych przeznaczonych do prowadzenia pasażerskiego ruchu regionalnego i aglomeracyjnego. Chodzi przede wszystkim o odcinki linii kolejowych, zapewniające połączenie pomiędzy linią nr 3 (styk pomiędzy Błoniem a Sochaczewem) a linią nr 1, lub ewentualnie przedłużeniem linii nr 447 (styk pomiędzy Żyrardowem a Grodziskiem Maz.), wraz z łącznicami w konfiguracji zależnej od wariantu. Więcej o założeniach pisaliśmy tutaj.

Wczoraj, 23 marca br., minął termin składania ofert. Budżet przeznaczony na ten cel wynosi 27,26 mln zł netto (33,53 mln zł brutto). O wyborze zdecydują cena (50%) oraz doświadczenie personelu (50%). W wyznaczonym terminiewpłynęły następujące oferty:

  • Konsorcjum Egis Poland, Egis Rail, Jaf-Geotechnika za kwotę 19,90 mln zł netto (24,48 mln zł).
  • Konsorcjum Multiconsult Polska, Arcadis, Transprojekt Gdański, IDOM -Inżynieria, Architektura i Doradztwo za 32,97 mln zł netto (40,56 mln zł brutto).
  • Firmy Voessling Polska za kwotę 35,77 mln zł netto (44,00 mln zł brutto).

Na realizację projektu przeznaczono 714 dni od daty podpisania umowy

Polub nas na Facebook


To może Cię zainteresować: