W pierwszy październikowy weekend grodziska Hala Widowiskowo-Sportowa zmieniła się w centrum gier planszowych. Wszystko dzięki II edycji festiwalu Planszowy Grodzisk, podczas którego mieliśmy możliwość uczestniczyć w specjalnie przygotowanych prelekcjach, turniejach, czy strefie edukacyjnej i historycznej. Nie zabrakło też stanowisk wydawców, czy wypożyczalni gier. Wydarzenie było okazją dla młodzieży i rodzin do spędzenia wspólnej zabawy.

Na zakończenie września i powitanie nowego miesiąca zaplanowano drugą edycję Festiwalu Planszowy Grodzisk. Organizatorzy przewidzieli 3 specjalne strefy. Każda z dostępnych przestrzeni oferowała liczne atrakcje. W strefie A można było skorzystać m. in. z piłkarzyków i punktu dla maluchów, który zapewniał naukę poprzez zabawę, dzięki dydaktycznym zajęciom rozwijającym kreatywność. Dodatkowo szkoły: Szkoła Podstawowa im. doktora M. Chełmońskiego z Adamowizny, Przedszkole nr. 1 im. Krasnala Hałabały z Grodziska Mazowieckiego i 17 HDT Ognik i Gromada Zuchowa Ogniki, przygotowały warsztaty pozwalające stworzyć rysunki plastyczne oraz wykonać z puzzli ciekawe obrazki. W tym przypadku dzieci własnoręcznie przy pomocy szablonów zaprojektowały wzór, który można było nanieść na przypinki. Do tego istniała możliwość zakupu i skosztowania słodkich przyjemności z cukierni FitCake oraz gotowych dań serwowanych w formie cateringu przez restaurację The Park.

Planszowy Grodzisk 2 - Strefa A

W strefie B wśród stoisk znalazły się sklepy, m. in: Planszomania.pl, Merfolk, Akuma Inn, Maginarium, Stowarzyszenie Topory, Jedyny pierścień czy Pszczółki. Warto wspomnieć, że przedstawiciele stoisk prowadzą swoją działalność stacjonarnie lub internetowo, spotkanie zaś umożliwiało nabycie gier, pluszaków, akcesoriów oraz sprzętu do użytku domowego (kubki, magnesy, breloczki, poduszki czy torebki). W Antykwariacie Grochowskim znaleźć można było ciekawe komiksy, a także książki grozy, horrory i thillery, zaś wydawnictwo Alegoria i K2A umożliwiało nabycie naukowo-fantastycznych powieści. Przy tym stanowisku była szansa zdobyć autografy od autorów dwu pozycji. Na obszarze przeznaczonym dla graczy można było wypożyczyć plansze, nauczyć się grać z Pokemon TCG oraz odbyć sesje RPG czyli Role Playing Games.

Planszowy Grodzisk 2 - Strefa B

W ostatniej strefie C zaprezentowano wystawy: modelarską i figurek. Akcent sportowy nadała ścianka wspinaczkowa. Natomiast sklep Ozdabiaki.pl dla dzieci przygotował tor przeszkód, maty do skakania, kręgle z drewnianych pionków, a także grę w kółko i krzyżyk.

Planszowy Grodzisk 2 - Strefa C

Oprócz tego w sobotę i niedzielę rozegrane zostały turnieje i odbyły się liczne prelekcje. Pierwszy konkurs dotyczył Talisman – Magia i Miecz. Do interesujących sobotnich pojedynków należały też rozgrywki szachowe, starcie Pokemon Post-Pre, turniej Architekci 7 Cudów Świata i Wsiąść do Pociągu. W obserwatorium astronomicznym przeprowadzono turniej Terraformacja Marsa. Dla zwycięzców przewidziane zostały nagrody. W godzinach popołudniowych zadbano o prelekcje. W wystąpieniach wzięli udział Lady Midday Studio, które poprowadziło warsztaty malowania figurek od podstaw. Janusz Stankiewicz pokazał, jak można stworzyć swój własny świat, a Paweł Włoczewski – jak poznać historię przez zabawę i planszówki. W niedzielę z kolei miał miejsce finał konkursu Talisman – Magia i Miecz, ale i turniej błyskawiczny 3+2, Ubongo Shimo, Halli Galli, Monster Blitz, Magic The Gathering oraz Ryzykanci. Wykład na temat smartfonów, cukru i innych używek wygłosił Bartłomiej Sztobryn. W podróż do przyszłości wziął uczestników Michał Skrzypczak, a Łukasz Rzadkowski opowiedział o roli zombie w współczesnych czasach, zaś w świat magii zabrał gości duet Barbara Mikulska i Wojtek Gunia.\Wydarzenie miało na celu promowanie gier planszowych, fantastyki i innych zjawisk popkulturowych. Było także okazją do tego, aby tradycyjnie zagrać w gry karciane, strategiczne, logiczne i bitewne. Liczymy, na to, że frekwencja z roku na rok będzie większa i poszerzy się grono zainteresowanych.

Polub nas na Facebook


To może Cię zainteresować: