W poniedziałek 15 września, w okolicy nowo budowanego tunelu ul. Bałtyckiej w Grodzisku, wbudowano pierwszy w Polsce rozjazd o promieniu 2500m, dostosowany do potrzeb szybkiego przejazdu pociągów Pendolino. Specjalnie do tego celu ściągnięto z Niemiec największy w europie dźwig kolejowy KRC 1200 o udźwigu 150 ton.

Rozjazd montowany był wcześniej na przygotowanym do tego celu specjalnym stole montażowym na torze nr 11 na grodziskiej stacji, po czym po rozmontowaniu na 4 części został przetransportowany na miejsce docelowe.

Sam rozjazd ma długość 94,3m i jest to pierwszy tego typu rozjazd wykonany i wmontowany w Polsce. Oznaczenie R2500 oznacza, że tor zwrotny (skrętny) jest wycinkiem koła o promieniu 2500m.

Pokazową operację wbudowania rozjazdu w tor nr 1 Centralnej Magistrali Kolejowej (CMK) obserwowało kilkaset osób z Polski i zagranicy. Wmontowanie rozjazdu pracownikom firmy Eco–Bazy zajęło około półtorej godziny. Do końca roku Eco–Baza i ZUE zamontują cztery z ośmiu planowanych rozjazdów R2500 w Grodzisku. Ich produkcją podzieliły się Track Tec Koltram i Vossloh Cogifer.

Zapraszamy do prześledzenia przebiegu prac w galerii zdjęć poniżej.

Polub nas na Facebook
Zobacz galerię: Najdłuższy rozjazd kolejowy w Polsce w Grodzisku Mazowieckim


To może Cię zainteresować: