Czarny Las otrzymał odpowiedź w sprawie Centralnego Portu Komunikacyjnego

W czerwcu bieżącego roku informowaliśmy o spotkaniu Sołtysa Czarnego Lasu, Ewy Błońskiej z Ministrem Mikołajem Wildem, Pełnomocnikiem Rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego dla RP. Warto zaznaczyć, że w gminie Grodzisk Mazowiecki było to dotychczas jedyne oficjalne spotkanie w sprawie CPK. W czasie spotkania Sołtys Ewa Błońska przekazała Ministrowi Wildowi pytania, na które w ostatnich dniach udzielona została odpowiedzi.

W piśmie od Ministra do Pani Sołtys znalazły się wyjaśnienia odnoszące się do sposobu przygotowywania projektu inwestycji. Zwrócono uwagę, że prace są na bardzo wczesnym etapie i w związku z tym nie ma możliwości przekazania żadnych konkretów. W kwestii dołączonej do pisma  mieszkańców Czarnego Lasu grafiki z przebiegami planowanych linii kolejowych Minister poinformował, iż „...ma charakter koncepcyjny (orientacyjny) – nie stanowi on prawnie wiążącego ustalenia organu, lecz służy jako model, punkt wyjścia do prac projektowych…”.

W kwestii informacji zawartych w piśmie od Ministra o wypowiedź poprosiliśmy autora „mapki”, Macieja Kowalskiego:
 - Całkowicie zgadzam się, że linie wrysowane na mapie są jedynie koncepcją. Na obecnym etapie zaawansowania prac inne sformułowanie byłoby błędne. Należy jednak zwrócić uwagę, że ewentualne linie kolejowe gdzieś muszą zostać zbudowane, a niestety pomiędzy Żyrardowem i Grodziskiem jedynie tereny okalające Czarny Las są do tego jeszcze możliwe. Nie wyobrażam sobie, aby tory, czy drogi ekspresowe były przeprowadzane przez miasta. Nie tylko Czarny Las, ale i inne miejscowości w gminach Grodzisk Mazowiecki, Jaktorów, Żabia Wola są w identycznej sytuacji. Mamy tutaj jednak idealne warunki do budownictwa mieszkaniowego. Wprowadzenie „dużej infrastruktury” na zawsze zmieni nasze życie.
Słyszę często od zwolenników budowy CPK, że zachowuję się jak na zaścianku. Zgadzam się z tym całkowicie – jesteśmy swoistym zaściankiem Stolicy. Chcemy tu żyć w ciszy i spokoju, a nie w centrum logistyczny-transferowym Polski. W mojej ocenie  to wszystko przez brak porozumienia na temat lotniska w Modlinie. Ten obiekt przynosi zyski i chce się rozbudowywać. Jako duoport z Okęciem mogą rozwinąć infrastrukturę do poziomu porównywalnego z największymi i najlepszymi na świecie. Dodatkowo mamy jeszcze przecież w zapasie Radom.

Zatem cały czas czekamy na rozwój wydarzeń i dalsze wieści z Ministerstwa Infrastruktury. W najbliższych tygodniach mamy otrzymać nowe informacje o postępach w przygotowywanym projekcie CPK. Będziemy oczywiście informowali Państwa na bieżąco. Treść pisma zamieszczamy poniżej.

Polub nas na Facebook