Budowa stacji PKP Ursus Niedźwiadek rozpoczęta!

Niedawno, praktycznie bez rozgłosu otwarty został pięciopiętrowy parking P&R w Ursusie. Miał być to garaż przesiadkowy, dla dojeżdżających samochodami mieszkańców. Niestety działania ZTM nieco rozminęły się z planami PKP PLK i dopiero dzisiaj ma się zacząć budowa przystanku, która najprawdopodobniej potrwa do końca przyszłego roku.

Przystanek Ursus Niedźwiadek będzie będzie nawiązywało swoją formą do pozostałych przedwojennych przystanków na linii Warszawa-Grodzisk. Wybuduje go Mostostal Warszawa. Kontrakt wart jest 16, 26 mln zł brutto i obejmuje dwa główne zadania:

  1. Budowę przejścia podziemnego pod torami kolejowymi linii nr 1 Warszawa - Katowice i linii podmiejskiej nr 447 Warszawa Zachodnia - Grodzisk Mazowiecki,
  2. Budowę nowego przystanku osobowego Warszawa Ursus Niedźwiadek wraz z infrastrukturą towarzyszącą na linii nr 447 Warszawa Zachodnia - Grodzisk Mazowiecki w rejonie osiedla mieszkaniowego Niedźwiadek w dzielnicy Ursus.

Pierwsze z nich, sfinansuje spółka PKP Polskie Linie Kolejowe SA, drugie - Zarząd Transportu Miejskiego. – Jakiś czas temu podpisaliśmy umowę z ZTM na współfinansowanie tego przedsięwzięcia – tłumaczy Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. – Lepiej razem taką inwestycję przeprowadzić, bo wtedy koszty rozkładają się na dwa podmioty.

Przejście podziemne o przekroju  6x2.4 m i długości 46 m poprowadzi m.in. do gotowego już parkingu przesiadkowego Parkuj i Jedź. Jego wejścia umieszczone zostaną po obu stronach torów oraz na peronie:

  • od strony północnej: przy parkingu Parkuj i Jedź oraz przy ul. Orląt Lwowskich
  • od południowej przy ul. Krawczyka.

Wewnątrz znajdą się trzy szyby dźwigowe służące osobom niepełnosprawnym i rowerzystom, w części podziemnej przebiegnie ścieżka rowerowa a obok wejść pojawią się stojaki na rowery. Obiekt połączony zostanie z systemem monitoringu zainstalowanym na parkingu Parkuj i Jedź.

Peron na przystanku osobowym PKP Ursus Niedźwiadek powstanie między 3 i 4 torem. Pokryje go 70 metrowa przeszklona wiata.

Jak zapewnia rzecznik PKP PLK, obecnie prowadzone prace nie powinny spowodować utrudnień w ruchu kolejowym. Niestety w dalszym etapie prac planowane są jednak zamknięcia torów. Prace torowe ruszą najprawdopodobniej na wiosnę.

 

Polub nas na Facebook


To może Cię zainteresować: