Więcej połączeń kolejowych na trasie Warszawa – Grodzisk Mazowiecki. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły wymianę rozjazdów na stacji w Grodzisku Mazowieckim. Od soboty zwiększa się liczba pociągów kursujących na trasie Warszawa – Grodzisk – Warszawa. Do połowy stycznia na tory wyjeżdżały 53 składy dziennie, tymczasem od jutra będzie ich aż 72. 

PLK zakończyły wymianę rozjazdów kierujących pociągi na tory podmiejskie. Organizacja prac pozwoliła wykonać wymianę w 14 dni. Jest to jedno z ostatnich zadań związanych z modernizacją grodziskiej stacji. Od listopada pasażerowie korzystają z nowego peronu wyspowego, gdzie zamontowano nową wiatę. Obecnie powstaje kolejny peron przylegający do budynku dworca oraz bezpieczne przejście podziemne. Na stacji wymieniono wszystkie tory, urządzenia sterowania ruchem i zamontowano również 4 najnowocześniejsze rozjazdy w Polsce, pozwalające pociągom na sprawną zmianę toru przy prędkości 130 km/h. Nowy układ torów w Grodzisku pozwala na postoje pociągów dalekobieżnych, dzięki czemu między 6:00 a 9:00 rano, z Grodziska do Warszawy będą odjeżdżały aż 3 składy, jadące bezpośrednio do Warszawy Zachodniej w mniej niż 18 minut. W sumie, pasażerowie będą mieli do dyspozycji o 19 więcej połączeń.

Wzrost przepustowości na modernizowanej linii pozwoli do minimum ograniczyć utrudnienia związane z następnym etapem prac w Pruszkowie. Od 1 lutego startuje tam ostatnia faza przebudowy mostu nad rzeką Utratą.

Prace na stacji w wymagały krótkotrwałego ograniczenia liczby połączeń. W celu zapewnienia pasażerom dobrego dojazdu do stolicy, na czas robót uruchomiona była zastępcza komunikacja autobusowa w kierunku Milanówka. 

PKP PLK na trasie Warszawa – Skierniewice przebudowały dotychczas około 100 km torów. Modernizacja objęła również wymianę 86 rozjazdów i rozwieszenie 125 km sieci trakcyjnej. Położono już ponad 170 tysięcy nowych podkładów. 

Ostatni etap prac, poza stacją Grodzisk Mazowiecki, obejmuje 13 km odcinek Żyrardów - Grodzisk Mazowiecki. Budowane są nowe tory i cztery perony w Międzyborowie i Jaktorowie. Gotowy jest system sterowania ruchem, a wszystkie roboty na tym odcinku zakończą się w drugiej połowie roku.

Linia Grodzisk Mazowiecki – Warszawa jest kluczowym odcinkiem trasy z Warszawy m.in. do Katowic, Krakowa i Wrocławia. Nowe tory na tym bardzo obciążonym ruchem kolejowym odcinku pozwoliły również na poprawę punktualności składów.

Polub nas na Facebook


To może Cię zainteresować: