PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na modernizację podmiejskiej linii na odcinku Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki (nr 447). To kolejny krok PLK w kierunku rozwoju kolei aglomeracyjnej. Inwestycja o wartości 350 mln zł zapewni sprawny i wygodny dojazd mieszkańców podwarszawskich miejscowości do stolicy.

Usprawnienie ruchu aglomeracyjnego m.in. w Warszawie to jeden z podstawowych celów inwestycji PLK na najbliższe lata. Postępowanie jest jednym z 7 projektów zgłoszonych przez PLK w ramach nowego, unijnego instrumentu finansowania „Łącząc Europę” (CEF). 

Efektem modernizacji podmiejskiej, 22-kilometrowej linii Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki (nr 447) będzie większa niezawodność przejazdu, lepsza obsługa pasażerów na stacjach i przystankach oraz możliwość szybszej jazdy pociągów. Po zakończeniu prac wzrośnie prędkość pociągów pasażerskich z 90 km/h do 120 km/h. Na przystankach: Warszawa Ursus, Pruszków, Piastów, Brwinów, Milanówek oraz Warszawa Włochy perony będą przebudowane i wyposażone w wygodne estetyczne wiaty, ławki, nowe oświetlenie i oznakowanie, a także urządzenia informacji pasażerskiej. Wszystkie będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Polskie Linie Kolejowe wybudują także nowy przystanek osobowy w Parzniewie, dzięki czemu do linii zyskają dostęp mieszkańcy kolejnych miejscowości. 

Inwestycja obejmuje również modernizację 4 mostów i 3 wiaduktów kolejowych, budowę i modernizację 7 przejść pod torami i tunelu drogowego, a także budowę nowego budynku nastawni na stacji Warszawa Włochy. Sprawny i niezawodny przejazd oraz podniesienie poziomu bezpieczeństwa zapewni modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Linia kolejowa Warszawa Zachodnia - Grodzisk Mazowiecki nr 447 to jeden z najbardziej obciążonych ruchem odcinków kolejowych w Polsce. W ciągu dobry przejeżdża nią 170 pociągów. Linia ma fundamentalne znaczenie dla komunikacji aglomeracyjnej oraz regionalnej. Zmodernizowana trasa Warszawa Włochy - Grodzisk Mazowiecki przejmie ruchu aglomeracyjny i regionalny, co odciąży linię z Katowic do Warszawy (nr 1), umożliwiając niezawodne prowadzenie ruchu pociągów dalekobieżnych i międzynarodowych.

Inwestycję przewidziano na lata 2016-2019. Jej wartość to 350 mln zł. To kolejne postępowanie finansowane z unijnego instrumentu finansowego CEF „Łącząc Europę”. Dzięki unijnemu wsparciu z obecnej perspektywy finansowej UE, podróż na kluczowych liniach kolejowych między największymi miastami w Polsce będzie jeszcze krótsza, usprawnione zostaną też połączenia aglomeracyjne i ruch towarowy. Do 2023 r zgodnie z Krajowym Programem Kolejowym na linie kolejowe PLK przeznaczy 67 mld zł.

Polub nas na Facebook


To może Cię zainteresować: